tisdag 6 augusti 2013

Skolstart

Imorgon börjar Prinsessan skolan, eller ja rent formellt är det väl förskolestart och egentligen är det väl fritids då skolan inte drar igång på ett tag men ändå. Inget mer dagis, ingen mer förskola utan imorgon är dagen här som vi har arbetat så för att få henne mogen för.

Vad Prinsessan själv tänker om det hela vet vi inte riktigt, dagis har hon hatat hela våren, kanske för att kontaktpedagogen slutade, kanske för att hon kände att det snart var dags för uppbrott. Det finns så många olika förklaringar och kombinationer av dem att de bara rullar runt i huvudet på mig som lottobollar. Ena gången storvinst nästa gång inte ett rätt...

En sak som min lilla tjej varit säker på har dock varit att när skolan börjar då ska hon kunna cykla, hon har övat, gnott och tagit varje tillfälle hon kunnat för att få till det. Nu är det bara eg starten som hon behöver stöd med samt vissa uppförsbackar och så det faktum att hon låter som en blåsbälg efter en cykelvända och har ont i benen. Men cykla gör ungen, häromdagen kanske lite väl bra då hon drog iväg från pappa och LillMucklan och tog sig hela vägen hem, över gatan och allt.

"Men jag såg ju att det inte kom en bil"

Det kommer bli mycket förändringar och förflyttningar under en dag, jag hoppas att min lilla tjej hittar en rytm i det och att det blir greppbart och rutin för henne. Förändringar är ju inte en av hennes favoritsaker direkt.

Skolstart betyder även att vi nu har kommit till augusti och i augusti väntar bland annat en CT-röntgen av Prinsessan (om vi nu någonsin får en kallelse), andas in och andas ut. Vi behöver få svar för att kunna planera upp vår tillvaro, just nu hänger allt bara löst, samtidigt skulle jag bara vilja hänga kvar vid någon av de där sommardagarna då allt bara flöt och fungerade som det skulle...

Dags att gå och försöka få barnen att sluta prata nu, tror att det är lite nerver däruppe gissningsvis..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar