onsdag 20 mars 2013

Middagskonversation

Ja jag vet inte om man ska se det som en konversation eller två monologer som pågår samtidigt vid samma bord. Samtidigt fångar LillMucklan upp vissa trådar och bollar sedan vidare hennes påståenden.. Nåja en konversation om allt mellan himmel och jord inrymdes iallafall...

(P-prinsessan, L-Lillmucklan)


P - Vi hade kalas idag. Vi pratade om vilka gamla som skulle dö snart
L - Farbror B är död han ligger i jorden

P - Sen var fröknarna på hjärt lungräddningskurs så att man inte ska dö förstår du
L - Farbror B är död

P - Det kan vara bra att kunna för det är många som dör när de är gamla
L - Farbror B han är död. Vi fick pizzasallad till lunch.

P - Sen åt vi glass med strössel
L - Farbror B är väldigt död. Mina fröknar åkte iväg idag och köpte bord.

P - Brukar du vara med den som slåss?
L - Ja han åkte skridskor med mig igår. Sen när de kom tillbaka då skruvade de.

P - Ska man vara med barn som är elaka
L - S brukar kramas och pussas
 
P - När man är gammal dör man
L - Idag fyllde F år på dagis

P - Man blir död sen. Jag vet inte vem som fyller år på mitt dagis
L - Vi sjöng för F också

Kan säga att det är svårt ibland att hänga med i svängarna på det som sägs, det som man förväntas svara - eller om man ens förväntas svara om man kanske bara ska sitta tyst och lyssna. Det är ett under att Prinsessan hinner få i sig så mycket mat som hon gör då munnen går i ett hela tiden...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar