tisdag 17 maj 2011

Det går lite segt med virkandet

Alltså det gick så fort och bra i början, då hade jag nästan fyra halvfärdiga hjärtekatter, då kändes det som att det bara flöt på och då går det ännu fortare att virka. Så gjordes Sixten färdig och skickades iväg för att någon behövde lite positivt i tillvaron just nu, kan meddela att Sixten mår bra och har hittat fram även om han tydligen genomgått ett könsbyte. Nå så kan det ju vara om man inte tittar alltför noga, kanske borde jag ha misstänkt något då han ju var ljusrosa, nåja han hann inte få en massa kattungar innan vi insåg att han inte var en han iallafall. Enkla misstag helt enkelt...

Så var det då bara tre katter på vardagsrumsbordet - Jösta fick ansiktet broderat och så var han också klar. Visst Prinsessan strök misstänksamma lovar kring vardagsrumsbordet och förklarade att en sådan katt ville hon också ha, hon behövde faktiskt ha en katt. Jag förklarade att vi kunde virka en katt åt henne en annan dag, men nej hon skulle ha Jösta sa hon. Tyckte att jag förklarat att Jösta skulle hon inte få.

Men så plötsligt var Jösta bara borta från bordet. Ingenstans att hitta alls, frågade Prinsessan men givetvis hade hon inte tagit honom - det var iallafall det svar jag fick. Mycket konstigt var det dock att Jösta helt plötsligt började uppenbara sig i Prinsessan sällskap. Han smög sig upp i sängen när hon skulle sova, han följde med i vagnen till BUP, klättrade upp i Prinsessans docksele och lade sig att sova i dockvagnen med Nalle och katten Findus. Som ni hör en väldigt försigkommen och förslagen liten Jösta. 

Enligt Prinsessan vill Jösta vara hos henne för hans hjärta är också trasigt och han behöver henne. Vad svarar man på det liksom? Inte mycket, kan ju för övrigt tycka att Prinsessan var väldigt kreativ och verbal i sin förklaring, så Jösta och Prinsessan är numera en power-duo.

Vilket gör att på bordet ligger nu bara två halvfärdiga katter, det känns lite som tio små negerpojkar och jag tappade lite fart när katterna bara försvann, för det kändes inte som jag tog mig framåt. Samtidigt som Hjärtekatten hoppas på att man just idag fått ihop 200!!! hjärtekatter, helt enormt måste jag säga. Nå jag ska göra ett litet ryck idag och se om jag inte får de där två klara snart, för det finns ju garn till många fler och jag ser ju hur Prinsessan älskar sin Jösta. Ett magiskt band, bara på grund av att hans hjärta också var lite trasigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar